عمومی

آموزشی و اخبار

عمومی

آموزشی و اخبار

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

1. چند کار را انجام ندهید

با وجود حواس‌پرتی‌های زیاد در محیط اطرافمان، وسوسه انگیز است که در دام انجام چند وظیفه‌ای بیفتیم.

نکن

تحقیق در مورد چندوظیفه ای روشن است: مردم در آن بد هستند.مجله سلامتی

دلیل آن این است که "چند وظیفه" در واقع به اشتباه نامگذاری شده است. وقتی سعی می‌کنید چند کار را انجام دهید، واقعاً دو کار را همزمان انجام نمی‌دهید - شما به سرعت تمرکز خود را بین دو کار تغییر می‌دهید.

هر بار که تغییر می دهید، باید دوباره روی کار جدید تمرکز کنید. از آنجایی که سرعت بخشیدن به یک کار چند دقیقه طول می‌کشد.

آیا مواقعی وجود دارد که انجام چند کار مشکلی ندارد؟ شاید.

اگر همزمان با گوش دادن به یک کتاب صوتی، آپارتمان خود را تمیز می کنید، احتمالاً این کار را به خوبی انجام خواهید داد. دلیل آن این است که دو کار - تمیز کردن و گوش دادن - از منابع ذهنی یکسانی استفاده نمی کنند.

اما اگر در حالی که سعی می‌کنید کلمات موجود در یک پادکست را دنبال کنید، ایمیل می‌نویسید، هر دو کار برای منابع زبان شما با هم رقابت می‌کنند – سرعت کار شما کاهش می‌یابد و کیفیت کاهش می‌یابد. همچنین انرژی شما را از بین می برد و مغز شما را خسته تر می کند، به این معنی که در کارهای آینده نیز سرعت خود را کاهش می دهید. اپلیکیشن رایگان برای گوشی

اما چگونه می توان از چندوظیفه بودن دست برد؟

اجتناب از انجام چندوظیفه ای می تواند به سادگی بستن برگه با ایمیل و بی صدا کردن Slack، ایمیل یا اعلان های متنی باشد. در بیشتر مشاغل، انتظار نیم ساعت اضافی برای پاسخ دادن به یک ایمیل پایان دنیا نخواهد بود.

حذف چندوظیفه ای یکی از مولدترین عادت هایی است که می توانید ایجاد کنید.

  • delsa karimi
  • ۰
  • ۰

1. زبان عشق آنها را دریابید (و با آن صحبت کنید)

5 زبان عشق: رازهای عشق ماندگار، به ما می گوید که پنج راه اصلی وجود دارد که مردم عشق می دهند و دریافت می کنند. دانستن زبان عشق دیگران به شما کمک می کند تا بهترین راه ها را برای نشان دادن عشق خود بر اساس نیاز آنها بیاموزید. شایان ذکر است که زبان عشق به روابط عاشقانه محدود نمی شود.آموزش زبان خارجی

2. در مورد روز آنها بپرسید

این یک راه عالی برای شروع هر مکالمه ای است، چه صحبت با پدرتان یا صحبت کردن با بهترین دوستتان. شما تعداد زیادی اطلاعات به دست خواهید آورد که می تواند به شما کمک کند تا برای آنها حضور داشته باشید، و با پرسیدن این سوال ساده نشان خواهید داد که واقعاً به زندگی آنها علاقه مند هستید.

3. صادق باشید

صداقت برای هر رابطه ای حیاتی است. وقتی مدت زیادی به کسی اهمیت می دهید، باید بتوانید حقیقت را به او بگویید. آنها روی شما حساب می کنند تا کسی باشید که می توانند به آنها اعتماد کنند. علاوه بر این، این از دروغ گفتن مهربان‌تر است، و هرگز نباید نگران این باشید که آنها بفهمند که شما دروغ گفتید.معنای اصطلاح های فنی

4. تشویق کننده آنها باشید

همه ما با چالش هایی روبرو هستیم، اما داشتن کسی که بتواند در بدترین روز شما را تشویق کند یک هدیه واقعی است. فردی باشید که می تواند آنها را تشویق کند که برای رویارویی با هر چیزی که در مقابلشان است، به آنها کمک کند. گاهی اوقات عزیزان شما فقط باید بدانند که شما به آنها اعتقاد دارید.

5. برای اتصال مجدد آن را از برق جدا کنید

اگر سرتان را در گوشی‌ها، بازی‌های ویدیویی یا لپ‌تاپ‌هایتان فرو کرده باشید، نمی‌توانید زمان باکیفیتی داشته باشید. مطمئناً می توانید از آن چیزها با یکدیگر لذت ببرید، اما متعهد شوید که مدتی را با هم بدون صفحه سپری کنید. اگر برای ناهار بیرون می‌روید، خط‌مشی عدم نمایش صفحه را در نظر بگیرید تا بتوانید فعالانه به حرف‌های یکدیگر گوش دهید.

  • delsa karimi
  • ۰
  • ۰

خودکنترلی چیست؟

خودکنترلی چیست؟

خودکنترلی را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

"خودکنترلی توانایی تحت فشار قرار دادن تکانه ها، احساسات و رفتارهای خود برای دستیابی به اهداف بلند مدت است."

ریشه در قشر پیش پیشانی مغز دارد - ناحیه ای که مسئول برنامه ریزی، تصمیم گیری، بیان شخصیت و تشخیص خوب و بد است.

خودکنترلی همچنین توانایی مقاومت در برابر وسوسه های کوتاه مدت و به تأخیر انداختن رضایت فوری است تا بتوانید در آینده به چیزی بسیار ارزشمندتر و بهتر دست یابید. همانطور که بزرگان به ما می آموزند "درد کوتاه مدت برای یک سود طولانی مدت".اخبار و موفقیت

معروف ترین مظهر خودکنترلی و فواید آن، تست معروف مارشمالو است.[3] این یک سری مطالعات بود که در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 توسط روانشناس، والتر میشل، استاد دانشگاه استنفورد انجام شد. آزمایش ساده بود - به کودکان بین چهار تا شش سال گفته شد که می‌توانند اکنون یک خوراکی (یک گل ختمی، آب نبات یا چوب شور) بخورند یا 15 تا 20 دقیقه صبر کنند و به جای آن دو خوراکی دریافت کنند.

حدس زدن اینکه تعداد بیشتری از بچه‌ها لذت فوری را به تاخیر افتاده ترجیح می‌دهند، سخت نیست. با این حال، محققان سپس افرادی را که تصمیم گرفتند تا دوران دبیرستان و بزرگسالی خود صبر کنند، ردیابی کردند.

چیزی که آنها دریافتند این بود که خودکنترلی به این بچه‌ها در مراحل بعدی زندگی بسیار کمک کرد - آنها عملکرد تحصیلی بالاتر، مهارت‌های مقابله با عاطفی بهتر، مصرف کمتر مواد مخدر و وزن سالم‌تری داشتند.  بازیهای استراتژیک آیفون

بنابراین، بسیار ساده است - برای اطمینان از موفقیت در آینده، به کودکان آموزش دهید تا سطوح بالاتری از خودکنترلی را توسعه دهند. اما به نظر می رسد که همیشه آسان نیست.

  • delsa karimi